Contactmanagement is bijna niet meer weg te denken in de facilitaire wereld. Het is een onderwerp dat steeds prominenter op de agenda’s staat. Niet alleen bij beginnende organisaties! Steeds vaker zijn er ook grote, volwassen organisaties die graag ‘beter’ contractmanagement willen uitvoeren. ‘Goed’ contractmanagement gaat allang niet meer over ‘er alles uit halen wat erin zit’ (voor de laagste prijs); het gaat vaker om een waardevolle samenwerking waarvan beide partijen baat hebben. Het klinkt eenvoudig, maar in de praktijk blijkt het vaak lastig om een goede en passende samenwerking met leveranciers te realiseren. ‘Goed’ contractmanagement begint voor een groot deel bij de eigen organisatie. Is de aanbesteding (bijna) afgerond en start de implementatiefase van het contract? Staat alles daarvoor klaar? Of zijn één of meerdere contracten uitbesteed, maar voelt het alsof het contract of het proces rondom contractmanagement nog beter kan, maar weet u niet hoe? Dan kan de onderstaande checklist wellicht een fijn houvast bieden om te kijken of de basis van uw contractmanagement op orde is.
Uw contractmanagement op orde krijgen of naar een hoger niveau tillen? Dan is het een goed idee om binnen uw organisatie te onderzoeken of er op dit moment voldoende tijd, aandacht en kennis is om ‘goed’ contractmanagement uit te voeren. Wij helpen daar graag bij; neem gerust contact op met één van onze experts!
VFM legt de verbinding tussen dienstverlening, organisatiedoelen, facilitaire organisaties en opdrachtnemers.